ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Ότι αφορά τη διοργάνωση του Συνεδρίου
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Φώτης Ποντικάκης
Μέλος Κόμματος
Δημοσιεύσεις: 2
Εγγραφή: Τετ Μαρ 18, 2020 11:21 am
Τοποθεσία: ΧΑΝΙΑ ΚΡΗΤΗΣ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Δημοσίευση από Φώτης Ποντικάκης »

Η Ελλάδα διαθέτει μια σημαντική εμπειρία σχεδόν τριάντα χρόνων θεσμοθετημένης επίσημα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης που περιλαμβάνει:
53 δημόσια Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ένα τουλάχιστον σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα της χώρας) όπου εκπαιδευτικοί από την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση σε συνεργασία σχεδιάζουν και υλοποιούν μονοήμερα έως τριήμερα εκπαιδευτικά προγράμματα για μαθητές κι εκπαιδευτικούς, Σεμινάρια κι Εργαστήρια για εκπαιδευτικούς κι ενήλικους πολίτες, εκπαιδευτικό υλικό.
Υπεύθυνο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ή Σχολικών Δραστηριοτήτων σε κάθε τοπική Διεύθυνση Εκπαίδευσης για τη διευκόλυνση κι ενθάρρυνση των περιβαλλοντικών δράσεων στα σχολεία.
Σχολικά προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (αλλά κι Αγωγής Υγείας και Πολιτιστικών) τα οποία σχεδιάζονται κι υλοποιούνται εθελοντικά από εκπαιδευτικούς και μαθητές.
Δυστυχώς, στη διάρκεια της οικονομικής κρίσης, όλες ανεξαιρέτως οι κυβερνήσεις, εξυπηρετώντας μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα που επιδίωκαν τσιμεντοποίηση και ιδιωτικοποίηση παραλιών και δασών αλλά και του νερού, καθώς και καταστροφικές επενδύσεις (τουριστικά χωριά, καζίνο, εξορύξεις), προχώρησαν σε εκτεταμένες περικοπές στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση:
Μείωσαν τον αριθμό των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης κατά το ένα τρίτο, κλείνοντας 24 από τα 64 που λειτουργούσαν στην αρχή της κρίσης.
Κατάργησαν τη χρηματοδότηση προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης των σχολείων τόσο από κρατικά όσο και από ευρωπαϊκά κονδύλια.
 Κατάργησαν την κρατική χρηματοδότηση των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευση και μείωσαν δραστικά ακόμη και τη χρηματοδότησή τους από ευρωπαϊκούς πόρους παρόλο που διεθνώς και σε ευρωπαϊκό επίπεδο τα κονδύλια για το Περιβάλλον και την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση αυξάνονται.
Μείωσαν τον αριθμό των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και μείωσαν τους Υπεύθυνους Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Πολιτιστικών και Αγωγής Υγείας των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης σε λιγότερους από το ένα τρίτο σε σχέση με πριν την κρίση.
Μείωσαν τους μισθούς των εκπαιδευτικών.
Μείωσαν τις ώρες που μπορούσαν να διατεθούν για δραστηριότητες Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στο σχολείο όπου υπήρχαν («ευέλικτη ζώνη» στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση).
Αξίζει να σημειώσουμε ότι όλα αυτά τα χτυπήματα στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση συνεχίστηκαν απρόσκοπτα σχεδόν και στην περίοδο διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ που επικαλείται στα λόγια την οικολογία. Σήμερα, με την κυβέρνηση ΝΔ φτάσαμε στο σημείο φέτος από την αρχή της σχολικής χρονιάς να μην έχει διατεθεί ούτε ένα ευρώ για τη λειτουργία των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, τα οποία επίσης παρουσιάζουν σημαντικές ελλείψεις και σε εκπαιδευτικό προσωπικό.
Μια πράσινη πολιτική για την Παιδεία θα πρέπει να περιλαμβάνει:
  • Στήριξη της λειτουργίας των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και των προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Πολιτιστικών και Αγωγής Υγείας των σχολείων με κρατική και ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.
  • Δημιουργία νέων Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης πλήρως στελεχωμένων και τοποθέτηση εκπαιδευτικών σε όλα τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης όπου υπάρχουν ελλείψεις.
  • Καθιέρωση ζωνών Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (τουλάχιστον 2 έως 4 ωρών την εβδομάδα) σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και σε όλες τις τάξεις, με συμμετοχική ελεύθερη επιλογή της θεματολογίας και των δράσεων από μαθητές κι εκπαιδευτικούς της κάθε τάξης.
  • Αξιοποίηση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας σε όλα τα σχολικά κτήρια, εξοικονομώντας έτσι χρήματα, μειώνοντας τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και διδάσκοντας μαθητές, εκπαιδευτικούς και τις τοπικές κοινότητες.
  • Πρασίνισμα του σχολικού χώρου με δημιουργία σχολικών κήπων και χώρων πρασίνου σε όλες τις σχολικές αυλές. Το χώμα και το χρώμα πρέπει να επιστρέψουν στους σχολικούς χώρους με ενεργό συμμετοχή μαθητών κι εκπαιδευτικών.
  • Καθιέρωση δωρεάν δεκατιανού και σχολικών γευμάτων με τοπικά βιολογικά προϊόντα σε όλα τα σχολεία για όλα τα παιδιά. Αυτό θα συμβάλει τόσο στην αντιμετώπιση υποσιτισμού και κακής διατροφής όσο και στη στήριξη της τοπικής παραγωγής βιολογικών προϊόντων και της τοπικής οικονομίας σε κάθε περιοχή, εφ’ όσον γίνεται αποκεντρωμένα κι όχι με κεντρική ανάθεση για όλη την Ελλάδα (που προσθέτει τροφοχιλιόμετρα στα τρόφιμα που διατίθενται και συμβάλλει στην αύξηση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου).
  • Ενθάρρυνση της υπαίθριας εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών επισκέψεων σε προστατευόμενες περιοχές, πάρκα, και πολιτιστικούς χώρους για μικρές ομάδες μαθητών με επιδότηση τέτοιων επισκέψεων και τήρηση των παιδαγωγικών κανόνων και των προϋποθέσεων μη όχλησης και δημιουργίας προβλημάτων σε φυσικούς οικοτόπους.
  • Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και καινοτόμες μεθόδους μάθησης, τόσο μέσα από Σεμινάρια των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης όσο και με την επαναφορά εκπαιδευτικών αδειών για επιμόρφωση σε ετήσια ή μεταπτυχιακά προγράμματα των Πανεπιστημίων χωρίς δίδακτρα.
Φώτης Ποντικάκης
Υπεύθυνος του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Βάμου

wadofmeat
Δημοσιεύσεις: 36266
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 12, 2020 9:47 am

Re: ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Δημοσίευση από wadofmeat »


wadofmeat
Δημοσιεύσεις: 36266
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 12, 2020 9:47 am

Re: ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Δημοσίευση από wadofmeat »

сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтtuchkasсайтсайт

Williamdrype
Δημοσιεύσεις: 4
Εγγραφή: Τετ Δεκ 16, 2020 6:00 pm

-

Δημοσίευση από Williamdrype »

Thanks for the help in this question. I did not know it.

wadofmeat
Δημοσιεύσεις: 36266
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 12, 2020 9:47 am

Re: ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Δημοσίευση από wadofmeat »


wadofmeat
Δημοσιεύσεις: 36266
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 12, 2020 9:47 am

Re: ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Δημοσίευση από wadofmeat »


wadofmeat
Δημοσιεύσεις: 36266
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 12, 2020 9:47 am

Re: ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Δημοσίευση από wadofmeat »


wadofmeat
Δημοσιεύσεις: 36266
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 12, 2020 9:47 am

Re: ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Δημοσίευση από wadofmeat »


wadofmeat
Δημοσιεύσεις: 36266
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 12, 2020 9:47 am

Re: ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Δημοσίευση από wadofmeat »


wadofmeat
Δημοσιεύσεις: 36266
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 12, 2020 9:47 am

Re: ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Δημοσίευση από wadofmeat »


Απάντηση